Ljepota majčinstva

„Ljepota majčinstva“ je jedinstvena manifestacija osmišljena u okviru djelovanja udruge Za zdravo i sretno djetinjstvo i provodi se u suradnji s Alfa radijom, u skladu s Međunarodnim pravilnikom o prodaji i reklamiranju zamjena za majčino mlijeko, sponzori ne mogu biti proizvođači dječje hrane.

Treba istaknuti da su ovakve manifestacije, u zemlji s padom nataliteta na 1,42 i velikim iseljavanjem, od vitalne važnosti.

Ljepota majčinstva. dojenje, HUGPD  Ljepota majčinstva. dojenje, HUGPD

U Bjelovaru se sada već tradicionalno održava od 2016. godine, a 2019. godine je prvi puta održana i u Osijeku, 12. listopada, u okviru 33. Perinatalnih dana u suradnji s Klinikom za ginekologiju i opstetriciju i Hrvatskim društvom za perinatalnu medicinu.

Primarni ciljevi „Ljepote majčinstva“ su promocija dojenja i podrška majkama i svim ostalim dionicima bitnim za uspostavu i uspješno održavanje dojenja kao najzdravijeg i najpoželjnijeg načina hranjenja i podizanja djece dojenačke dobi. Istraživanja i praksa jasno ukazuju da velika većina majki želi dojiti. Za slučajeve neuspješne uspostave i/ili održavanja dojenja, zaslužna je uglavnom nedovoljna priprema, informiranost i nedostatak podrške od okoline.

Manifestacija „Ljepota majčinstva“ usmjerena je upravo rješavanju tih problema. Naime, „Ljepota majčinstva“ zamišljena je i funkcionira na način da okuplja majke koje su uspjele u dojenju, koje su aktivne u grupama za potporu dojenja i/ili koje na druge načine podržavaju i promoviraju dojenje.

Ljepota majčinstva. dojenje, HUGPD
U revijalnoj šetnji pozornicom majkama se odaje počast i podrška za pozitivne rezultate svog njihovog truda, neprospavanih noći i ostalu skrb i brigu koju svakodnevno požrtvovno pružaju svojoj djeci. Potvrđuje im se da su i nakon trudnoće i izazova roditeljstva lijepe – kako u fizičkom, tako i u emotivnom smislu u svojoj novoj ulozi, ulozi majke.

Uloga majke je u suvremenom društvu nažalost često nedovoljno cijenjena, prikazana praktički kao gubitak (slobode, fizičke ljepote, privlačnosti).

Ljepota majčinstva. dojenje, HUGPD
„Ljepota majčinstva“ pokazuje da to nije točno i da je majčinstvo dar, a ne gubitak. U dosadašnjoj praksi, lokalni su poduzetnici (butici) bili pozivani da osiguraju (doniraju) odjeću za revijalnu šetnju majki i djece. Ovakav način osmišljen je prvenstveno kako bi se i korporativni i modni svijet osvijestio o važnosti dojenja i na ovaj način uključio u njegovu promociju. Poziva ih se da u svojoj ponudi imaju dostupnu modernu, a istovremeno dojenju prilagođenu odjeću, što je majkama također važno kako se ne bi osjećale zanemareno i da zbog majčinstva više nemaju opciju odijevati se na moderan način. Istovremeno, sa pozornice se u svijet šalje edukativna poruka o važnosti dojenja, i dostupnosti potpore (kako one stručne, tako i potpore drugih majki) u slučaju nailaska na poteškoće pri dojenju.

Ljepota majčinstva. dojenje, HUGPD

Na „Ljepotu majčinstva“ redovito se pozivaju dionici čija su informiranost i pozitivan stav prema dojenju ključni za društvo orijentirano ka dojenju: donositelji odluka (predstavnici lokalne i regionalne samouprave), predstavnici medija, članovi obitelji majki i djece, učenici srednjih škola (kao predstavnici novih generacija koji će se i sami relativno brzo naći pred odlukom o dojenju), opća javnost. Osim što se tijekom same manifestacije sa pozornice šalju važne edukativne informacije o dojenju te majke sudionice iznose svoja iskustva, svake se godine tiska i publikacija čijom se daljnjem diseminacijom u zajednici šire dosezi „Ljepote majčinstva“.

Osim suradnje s lokalnom i regionalnom samoupravom, od prošle godine je i Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku (raniji naziv) uključeno u organizaciju ove manifestacije koja doprinosi popularizaciji majčinstva i dojenja.

Ove godine, zbog epidemiološke situacije prvi put „Ljepotu majčinstva“ prikazujemo online.

Krajem godine bit će tiskana i publikacija u kojoj će biti majke iz Bjelovara, Daruvara i Zagreba. U publikaciji će uz majku i dijete biti tekst koji na vrlo lijep i pristupačan način iznosi emocije i iskustvo vezano uz majčinstvo i dojenje.

Prošle godine smo uključili i očeve na način da dođu do pozornice noseći cvijet i po završetku revijalne šetnje majci daju cvijet, a od nje uzimaju dijete i zajedno odlaze s pozornice.

Unatoč pandemiji Covid-19 slavimo majčinstvo jer ono pokazuje snagu prirode u rađanju novog života, rađanju djeteta koje je najveća vrijednost koju današnji svijet ima.

Paula Čatipović
Članica Udruge za zdravo i sretno djetinjstvo

Vezani članci